وقتی دنبال چیزی میگردیم اولین گزینهای که برای جستجو سراغ آن میرویم گوگل است، مثلا میخواهیم قالیهای خانه را به قالیشویی بدهیم اولین کاری که میکنیم جستجوی کلمه قالیشویی است و گاهی ممکن است اسم محله خودمان را نیز در انتهای کلمه اضافه کنیم، مثلا جستجو کنیم قالیشویی تهرانپارس یا قالیشویی جنتآباد تا بتوانیم یک قالیشویی مناسب را پیدا کنیم. بهینه سازی وب سایت seo
سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است و در زبان فارسی به سئو معروف شده است، در زبان انگلیسی اسایاو تلفظ میشود و به معنی بهینهسازی برای موتورهای جستجو است، در واقع مجموعهای از عملیاتهای پیوسته که منجر میشوند یک سایت برای کلمهکلیدی هدف رتبههای خوبی در گوگل کسب کند را سئو میگویند. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبههای اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که میتوان با اجرای آن رتبههای خوبی در گوگل کسب کرد. خدمات سئو سایت حرفه ای در تهران
بیشتر بدانید: قیمت سئو برای سایت
مراحل اصلی انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند
• کیفیت ترافیک: مخاطب هدف خود را بسنجید. یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزهی دیجیتال مارکتینگ، جذب مخاطب غیرهدف به سمت محصول یا خدمات است. سعی کنید محتوا و تبلیغات وبسایت خود را در معرض دید مخاطبی قرار دهید که به آن نیاز یا علاقه دارد.
• مقدار ترافیک: بعد از اینکه مطمئن شدید مخاطبان هدف شما از صفحه بازدید میکنند و از طریق SERPS به وبسایت شما دسترسی دارند، باید روی افزایش ترافیک وبسایت تمرکز کنید.
• نتایج سرچ ارگانیک: ترافیکی که از طریق SERPS دریافت میکنید و بدون صرف هزینه برای تبلیغات بدست آوردهاید را بررسی کنید و سعی کنید این نوع ترافیک را به طور آگاهانه افزایش بدهید.
به یاد داشته باشید: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کاربران است. قبل از اینکه از خود آنها مستقیما چیزی بپرسید. در واقع باید درک کافی از کلماتی که مخاطب امکان دارد جستجو کند داشته باشید و بدانید چه نوع محتوایی را دوست دارد. اینکه بدانیم کاربر با چه هدفی سرچ میکند، باعث میشود سریعتر نیازش رفع و به مخاطب بالقوه ما تبدیل شود.
بیشتر بدانید: مفهوم کیورد در seo
فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت
حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده میزند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وبسایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه میشوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحهی خود تهیه کنید.
بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسبهای عنوان، توضیحات متا و لینکهای داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.
1. استراتژیهای محتوا
2. لینک سازی
3. انتخاب کلمات کلیدی
4. طراحی وبسایت
5. یکپارچهسازی شبکههای اجتماعی
6. پردازش بازخوردهای سایت و محتواها
- ۰۱/۱۰/۲۸